Motsägelsefulla sägelser i försköning

Ingen vill läsa om halvdana dagar, så vi förskönar och döljer delar av våra dagar där vi istället väljer att lyfta fram en del halvsanningar och finjusterade äktheter.

Man är ju inte intresserad att höra om en enformig, likbent vardag där vardagssvensken har vaknat onödigt tidigt med lätt nackspärr och migränartade symptom över ena sidan av huvudet, men där man måste upp för att verka. Måstesläsa, trots att man bara orkar titta genom det smärtfria ögat och måste-skriva, trots att ens flit ligger på sparlåga dagen till ära, och hunden förtvivlat hoppas, och gnisselgnasslar genom spända käkar, på en uppfriskande promenad i alltför starkt ljus utomhus. Nej, tack.

Försköna var det ju: och då vill jag bara säga att: jag, fantastiskt utvilad, passade på att ta en varm dusch innan frukosten som bestod av hälsosamt grönt te och en äggmacka på grovt, hembakat bröd, medan jag insöp dagens nyheter i just Dagens Nyheter. Korsordet löste jag i en liten vink, eftersom jag är så otroligt pigg idag!

God morgon dagen, jag tror jag går och lägger mig igen.

Det här inlägget postades i Foto, Inspiration, Mode, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

