Textläsning med Tomas Tranströmer som hedersgäst

– Fantastiskt va?

Tomas Tranströmer; nobelpristippad svensk poet. Översatt till 50 språk världen om. I kväll är han med oss i Uppsala på litterär vinterfestival, där bland andra jag är med och läser egna verk. Jag kommer att framföra en av mina dikter: ”Karin Boye efter döden”, som bl a är en hyllning till det skrivna ordet. Dessutom ska jag även läsa prosastycket: ”Ett lån från Viktor”.

(Ändringar i tidsplanen har gjort att jag läser två dikter till istället, varav den ena kallad ”ordcentrifug” av poeten och litteraturkritikern Tom Hedlund. Det var en komplimang!)

Uppsala Fria Tidning har gjort en intervju med poeten Lars Häger. Han kommenterar vinterfestivalen, här.

Högtidligt, härligt – det kommer bli en toppenkväll!

Det här inlägget postades i Dikt, Inspiration, Konst, Litteratur. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Textläsning med Tomas Tranströmer som hedersgäst

  1. Ping: Prisade Tranströmer | Katarinas logg

  2. Ping: Lansering på Drottninggatans bokhandel | Katarina O'Nils

Kommentera

