The return of the … vardag

En del började sin redan efter nyårsafton, en del började förra måndagen, idag börjar min: vardag – som jag i och för sig trivs väldigt bra med, men den kommer alltid så ”plötsligt och överraskande” efter jul-, födelsedags- och nyårsfirande. Det är så mycket kalas med familj och vänner där man inte hinner leva sitt liv som vanligt, som vardag. Nu gäller det att ställa om sig.

Jag har satt upp min synopsis för nästa roman, den skrevs i min kreativa och aktiva vardag 2010. Nu sitter jag här, överrumplad av vardagen 2011 och förväntas av det jag, jag var då, skriva runt tio sidor om dagen på roman nr. 2.

Det här är lite som att komma tillbaka efter ett träningsuppehåll. Och jag började den här dagen med att skriva om de första fem sidor jag redan skrivit. Takten kommer att höjas, men alla förtjänar väl en mjukstart? Hellre det än ihopslarvande.

Mot den nya vardagen 2011!

Det här inlägget postades i Litteratur, Vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till The return of the … vardag

  1. bitterfittan skriver:

    åh roligt att du skriver (:

Kommentera

