En titt in i ett annat liv, en annan tid

Av: Katarina O’Nils, 2011.

Alla olika
men inte unika
vingslag mot vardagen
vaniljsmak
föredras i kopp
”Det gör inget”
utspillda
ljumma vindar
en aprilmorgon
ett löfte om nytid.

Det här inlägget postades i Dikt, Foto, Inspiration. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En titt in i ett annat liv, en annan tid

  1. Mats skriver:

    Hej Katarina!

    Jag ha en liten fråga:
    Vilken är dina största förebilder inom skrivandets konst?
    Vore kul att höra. Tack på förhand.

    Ha det bra!

  2. Rebba skriver:

    Jättefin!

  3. Katarina skriver:

    Hej!
    Ja, det är en svår fråga. Jag tycker om att hitta nya inspirationskällor och se mig om, men de jag återkommer till är nog främst Hjalmar Söderberg, Karin Boye, Kristina Lugn, Majgull Axelsson och Krister Gustavsson. Jag läser på tyska och engelska också, så jag har många favoriter i alla språken och tycker som sagt om att förnya och utveckla bokhyllan.

    Trevlig helg!

Kommentera

