Juholteffekten som blev nånannanisten

Det började relativt lovande för S. Ett nygammalt ansikte med Stalinmustasch bjöd löften om ett ”tillbaka till det var bättre förr”. Respekt och nyfikenhet inför det okända hade samhället, där man trodde sig se god erfarenhet i rollen som ordförande i Försvarsutskottet. Men icke.

Håkan Juholt har gått från en tippad uppåteffekt för partiet, till någon som velar och därmed får kritik av de egna i partiet. Från Försvarsutskottet – till att vilja dra tillbaka från Libyen – till att ångra sig och hitta på nya idéer om att byta flyg till fartyg. Inte konstigt att tidningarna hänvisar till Pang i bygget och lustiga formuleringar som:

”/…/ samtidigt som Juholt utan att darra på mustaschen struntar i det akuta behovet att lösa den del av FN-resolutionen som rör skyddet av civila.” (SvD 19/5 2011)

Och vi roas. (och oroas?) Han sägs även ha humor, Juholt. Men har han möjlighet att respekteras som S-ledare? Inte om han fortsätter som han inlett sin partiledarkarriär med. Men kanske ligger inte ännu alla kort på bordet. Men som det nu verkar ligger de nånannanstans.

Det här inlägget postades i Journalistik, Media, Politik, Samhälle. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Juholteffekten som blev nånannanisten

  1. Melwa skriver:

    Men! *vevar med armarna* (och detta är ett svar från det du skrev på min blogg) Du Har ju läst Per Nilsson! Du har ju läst just ”Ett annat sätt att vara ung”, och du tyckte den var fantastisk! Tror du läste den när du gick i andra ring om jag inte missminner mig, så det var ett tag sedan. Du kan få låna den och läsa om den dock, för det kan man verkligen göra många gånger utan att den blir sämre, men vill du läsa något annat av samme författare rekommenderar jag ”Du & du & du” som också är skitbra (mamma har för övrigt också läst både den och den mitt blogginlägg handlar om, hon gillar dem skarpt!)

  2. Katarina skriver:

    Haha, vilket hetsigt svar! Men jag förstår din frustration, nu när du säger det minns jag – och jag minns också att just den här ”debatten” mellan oss har spelats upp förr. Tack för rekommendationerna, jag ska titta närmare på det.

  3. Melwa skriver:

    Haha, inte alls meningen att vara hetsig, kände mig tvärtom rätt glad och yr när jag skrev det där! :D

Kommentera

