Med skägget i brevinkastet

I väntan på post. (Observera att handen på bilden har inte något med undertecknads hand att göra.)

Brevinkastet. Ja, för jag har ingen brevlåda här i stan. Varje dag kan det komma något spännande, varje dag är en anledning att skynda till skörden. (Det är inte så allvarligt som det låter. Faktiskt inte.)

Men sedan torsdag förra veckan har jag inte fått post. Inte ett enda fysiskt brev, inte en enda tidning eller ett ynka reklamblad. Varför? Det går troll i mitt brevinkast, eller vad är det som står på? Jag prenumererar på en dagligkommande nyhetstidning från USA, den vill inte heller landa på min hallmatta – och varje dag efter jobbet har kommit att bli en besvikelse. Eller åtminstone en snopen min vid dörröppnandet.

Bilden föreställer mitt gamla studentrum (och första egna boende). I en slags längtan efter bättre (?) tider (nu när jag vill skriva; ”läs: då jag fick mer post” börjar jag känna att det kanske är dags att skaffa mig en ny hobby eller börja oroa mig över väsentligheter istället).

Apropå väsentligheter, dagens ledarskriveri är en signerad krönika av mig:                        Ett rättssystem som intar fosterställning

Det här inlägget postades i Inspiration, Media, Politik, Samhälle, Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Med skägget i brevinkastet

  1. melwa skriver:

    Ville bara påpeka att det här var ett väldigt mysigt inlägg!

  2. Katarina skriver:

    Tack så mycket!

Kommentera

