Renande regn

När jag kom tillbaka till Norrköping hade det regnat. Inte mycket, men tillräckligt för att få sommarvärmen att dofta nytt och asfalt. Renat. Samma resultat som samtalet från en när och kär som nu mår bättre, eller fotot från förr – ett minnesfragment som fallit ut och nu återkommit.

Vid det här laget har solen sänkt sig och slickat asfalten torr i väntan på kvällning.

Efter en trevlig helg med firande av en blivande brud i storstaden ligger morgondagen med måndag om hörnet. Allt gott!

Det här inlägget postades i Inspiration, Musik, Resa. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Renande regn

  1. Melwa skriver:

    Jag har älskat den där låten i flera, flera år och aldrig tänkt på att hon låter precis som en marianer i vissa partier av låten (nästan hela tiden egentligen, haha!), helt sjukt ju! Tack för upplysningen! :D Hon som sjunger den, Hannah Fury, kontaktade mig för övrigt när jag var sjutton eller något och berättade att hon verkligen gillade min musik och min röst! En stor stund för mig som redan var ett fan av hennes alster.

    Dikter som gör tecken? Va? Vad menas med det? *känner sig helt obildad*
    Och ja, i diktväg gillar jag sådana där moderna grejor som inte har någon struktur alls i princip. Fladdrigt och babbligt!

  2. Katarina skriver:

    Haha, härligt att jag kunde bistå med den upplysningen!
    Och läckert med att hon kontaktade dig, vilket ”star struck”-moment det måste blivit!

    Jag menar dikter som innehåller tecken … svårt att uttrycka mig idag tydligen! :) Punkt, komma och sådär. Men du kanske bara gillar små bokstäver?

  3. Melwa skriver:

    Nej, punkt och komma och bindestreck och sådant är det bara att fläska på med! Tycker jag är helfint!

  4. Jennifer skriver:

    Hej du!
    Nu har jag lanserat den största tävlingen någonsin på bloggen! Nu kan du vinna EN VECKAS RESA TILL MADRID FÖR FYRA (!!) PERSONER!!! Hur underbart låter inte det?

    Gå in på http://www.submit.blogg.se för mer information.

    Om du tror att du inte har någon chans att vinna så tycker jag att du ska bli av med den tanken. För vem vet, kanske blir du den lyckliga vinnaren? Du förlorar ju ändå inget på att vara med ;)

Kommentera

