Vägval

Directions
2008

I gaze upon the mountain east,
realizing that the sun has wandered forth.

I turn my head and look west,
only to be faced by glowing sunlight,
demolishing my sight.
My sight dazzled by the sharpness of the sun,
I look around to north,
a bitter wind strikes me and I am freezing.

My last option is to spin around south,
where nothing is.

Blinded, stricken and lonely I wander off towards a fresh start.

Det här inlägget postades i Dikt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vägval

  1. Wiktor skriver:

    Det är något hoppfullt och befriande i en nystart. Som om inget innan spelade någon roll utan det är nu framtiden som är viktig. En framtid men oskrivna blad, en jag gör de jag vill känsla.

    Underbart! Tack för trevlig läsning :)

  2. Katarina skriver:

    Tack, Wiktor! Vad roligt att du gillade den, jag hittade den på datorn – skrev den i mitt studentrum (förmodligen när jag läste engelska på universitetet, då var jag inne i ett flow av att skriva på engelska istället för svenska) för tre år sedan och tyckte den kunde vara rolig att lägga upp. Trevlig veckoavslutning!

Kommentera

