I en vrå av norra Stockholm

Nice (ej engelska ordet för trevlig, utan just franska Rivieran). Måhända ingen Solna-balkong, men en balkongbild ändock!

Mitt nya läge ligger huvudstaden närmast. Solna förort, närmast inpå, men ändå. Skog och vilsna idéer får ro intill en vik, precis som jag är van vid sedan barnsben. Min balkong är praktiskt taget lika stor som rummet i sig, fantastiskt proportionerligt planerat, eller hur? Jag längtar till inspirerade kvällar där jag andas höst och lugnet för min penna framåt. Men min vardag säger kanske att jag jobbar bäst under press.

Just nu låter jag flyttkartonger och packning utgöra syssla för mina dagar. Ett planeringsarbete för den goda platsens skull.

Det här inlägget postades i Inspiration, Vardag. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till I en vrå av norra Stockholm

  1. Melwa skriver:

    Vet att vi kommer bo jädrans långt från varandra (men du bor nära där jag jobbar och pluggar), men: Välkoommeeeeen!! Som jag längtat!

  2. Ragnar Tollet skriver:

    Är det Edsviken eller Mälaren som viker sig mot din balkong? Knappast Ljusnans charm, men vatten är underbart för själen.
    Lycka till

  3. elsanilsson skriver:

    Gratulerar till lägenheten och balkongen! Att ha en egen lite söt balkong måste ju nästan vara alla skapande människors dröm :)

  4. Katarina skriver:

    Tackar tackar, samma här!

  5. Katarina skriver:

    Brunnsviken. Absolut, vatten är mumma för själen! Men Ljusnan är en svårslagen älv (dock skrev de i NT i somras att det är en å … men söderlänningarna har naturligtvis svårt att föreställa sig Ljusnans vidsträckta skönhet – och de bad om ursäkt) Tack tack, detsamma!

  6. Katarina skriver:

    Sannerligen! Och tack! Bättre lycka nästa gång för din del, jag håller tummarna för bostadsjakten.

  7. Negin skriver:

    Var är det exakt du bor Katarina? Det låter ju precis som Frösunda, där JAG bor!

  8. Katarina skriver:

    Jag flyttar in nästa vecka, men ja, det stämmer! :D Gustav III:s nybyggen?

  9. Negin skriver:

    Men va coolt?! Jag bor i 167:an, ganska ny men inte nyast. Det är det högsta huset längst bort. Men då måste jag få bjuda på fika någon dag! Välkommen till Frösunda!

  10. Katarina skriver:

    Jätteroligt, Negin! Jag kommer hemskt gärna över på en kopp! :) Och när jag hunnit flytta in är du också välkommen över! Jag kommer bo i tvåan.

Kommentera

