Bakom slöjgardiner avslöjas …

… intet. Åtminstone inte när man bor på femte våningen intill ett litet skogsparti. Trots att här finns fönster som sträcker sig från golv till tak (svindlande, som livet ska vara) och jag skuggar dem med vita nästan genomskinliga slöjgardiner. Bakom dem skriver jag på min snart fem år gamla dator (om något lär den mig om förtroende, tillit och kanske främst: vanan att ständigt göra back-ups). Lägenheten är nedsläckt. Ett ljus brinner, timmen till trots, eftersom regnvädret gjort dagen dunkel.

Då och då för jag slöjgardinen åt sidan – känner makten kittla. Av att kunna se ut, utan att bli sedd. För jag är förkyld och stannar helst inne, frånskjuter mig vardagen.

Det blir så tyst när fönstren är stängda, balkongdörren åtdragen. Man kan nästan glömma att man sitter några minuter från Sveriges största stad.

Det här inlägget postades i Inspiration, Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bakom slöjgardiner avslöjas …

  1. Melwa skriver:

    Vad mysigt allt det där lät!

Kommentera

