Iskristaller

Tidning i kylan möts dagen och natten
senare än väntat,
Iskristaller de faller över gårdagens ord
resulterar i dagens grumlade läsning
nyheter i jäsning.
Iskristaller de faller, faller över
gårdagens dagsnya
stelnar av kyla
för människor utanför
som faller, faller
likt iskristaller.

Trots vårkänslorna hänger sig vintern delvis kvar i luften. Det här är en nyskriven dikt av mig om det.
Det här inlägget postades i Dikt, Inspiration. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Iskristaller

  1. josefine skriver:

    du skriver så vackert katarina! gillar verkligen den här. jag är sämst i hela världen på att skriva kommentarer, men blir alltid så glad av dina. jag ska bli bättre på det. angående marsvin: det är nog det bästa som daniel sjölin och babel har gett oss. åh jag måste leta upp klippet igen.

  2. Katarina skriver:

    Tack Josefine, vad glad jag blir! Dito!
    Absolut, och samma här: vi marsvins-snöar-in! Allt gott!

Kommentera

