Rådvill: hur gör jag upptill?

Varje år, eller snarare vår, kommer ett begär att klippa sitt hår.
Långt eller kort, lockigt eller rakt – jag går rakt på sak:
Varje vår gör mig rådvill med en vilja att inte stå still.
Men hur vill jag se ut? Det blir att jag behåller allt till slut.
Trist, men sant, jag vill ju inte vara en fjant …
”Dags att boka klipptid”, slår numret på speed.
Med luren pålagd blev ännu en idé bordlagd.
Det här inlägget postades i Dikt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rådvill: hur gör jag upptill?

  1. elsanilsson skriver:

    Händer precis samma sak för mig! Ilandsproblem.

  2. Katarina skriver:

    Haha, verkligen!

Kommentera

