Jag har lärt mig…

…att orkidéer ska ha en egen växtnäring. Kanske var det därför mina dog i fjol. Jag tog i med växtnäringen och trodde det var universallösningen på alla problem.

Vad man lär sig. Varje dag.

Saknad är ett flyktigt faktum som accentueras av trötthet. Vaknade och ville vilt greppa begreppet som uppstått – insåg snart att jag jagade en dröm. Eller två. Kanske tre?

Slogs av insikten och kände mig nedslagen i förlägenhet, men tog itu med dagen, betagen och med känslan av att vara bedragen.

Det här inlägget postades i Inspiration, Språk, Vardag. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag har lärt mig…

  1. josefine skriver:

    du skriver ju så otroligt härligt och lustfyllt katarina! förlåt för att jag är så ursämst på att kommentera, men jag hänger ju här och läser. det ska du veta. ”Saknad är ett flyktigt faktum som accentueras av trötthet”, den meningen läste jag flera gånger och tyckte mycket om den. soliga julikramar från hälsingand!

  2. Katarina skriver:

    Aw, tack så mycket! Blir väldigt glad för denna fina hälsingekommentar och -hälsning! Vi hörs/ses, allt gott!

  3. elsanilsson skriver:

    Jag har haft en orkidé i fyra år och den har bara fått vatten lite då och då och den blommar än idag.

  4. Katarina skriver:

    Hehe, bra jobbat!

  5. Malin Aurora skriver:

    Så galet bra<3

  6. Katarina skriver:

    Tack så mycket!

Kommentera

