Flygplatsen igen.

Flygplatsen igen. En ny sittplats. Böckerna, inköpta på plats för tillfället, eller tummade favoriter, vikta och hårdhänt hanterade för att få med dem. Överallt.

Överallt omkring oss: nya och gamla ansikten. Främlingar vi tycker oss ha sett förr.

Kvinnan bredvid mig har just avslutat sitt glas vitt, läpplinjen perfekt placerad på samma plats. En liten bit ur glaset har fallit ur och hennes läppar har slutits kring glaskanten på just den lilla avsaknad av utrymme. Ersättningen: Hennes röda färg ligger avskavd mot glaset, kvarlämnad när hon går.

Kvar ligger också boken hon läst, upptäcker jag strax. Men när jag greppar den och kastar mig upp för att rusa efter henne är hon okänd för mig. Försvunnen i folkmassan. Bland gamla och nya ansikten. Flygplatsen igen.

”Eftertext”:
Jag hade tänkt bildsätta den här texten, men jag låter orden tala för sig, eftersom det är poängen med historierna vi berättar och varför texten ofta överträffar filmen: vi får skapa oss våra egna bilder efter våra egna ryggsäckar av erfarenheter.

Det här inlägget postades i Inspiration, Resa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Flygplatsen igen.

  1. Melwa skriver:

    Jag tänker på när jag i flygångest trycker i mig vin tidigt på mornarna. Hemska smakminnen, det blir liksom så bittert av skräcken.

  2. Katarina skriver:

    Vad intressant! Att skräcken tar fram bitterheten i vinet (- eller vardagen? *Svår*) ;)

Kommentera

