Turbulens

FlygGräver i handbagaget som
     ”ska placeras under sätet framför passageraren”
men hittar inte boken du gav mig innan avfärd. Vevar frenetiskt runt i innehållet, vill leta mig tillbaka i handlingen, men får höra att landningen ska bli ovanligt obekväm
     ”genom turbulensen”
och en flygvärdinna med stram knut och vänligt leende (dessa intressanta motsatsförhållanden) ber mig sluta och istället luta mig tillbaka. Jag nickar och ler, hittar en tidning i stolsfickan framför och nöjer mig med den. Upptäcker att framsidan är en bild från första platsen vi valde att resa tillsammans.
Jag river av sidan, viker den varligt och låter den glida ned i handbagaget. Medan allt skakar och skumpar ligger minnet tryggt, återfunnet och bevarat.

Det här inlägget postades i Resa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

