Gastkramande läsning

MArieHimmelsdalen av Marie Hermanson är en av de bästa böcker jag läst i år! En gastkramande, smart och välskriven bladvändare som jag kan rekommendera alla som inte har läst den. Boken utkom 2011 på Bonniers, så jag är kanske sist om att ha upplevt det här läsmåstet, men i så fall vill jag se till att ingen annan missar den.

Adlibris råkar ha lagerrensning just nu och man kan få en tjusig inbunden upplaga för under hunkan, annars finns boken även i pocketversion för halva det priset. Eller låna den på bibliotek – eller av mig – alla möjligheter finns. (Och nej, jag får inte provision för varje person jag lyckas locka till Himmelsdalen…!)

”Ondska är bara en sorts oförmåga.”
– Bertolt Brecht, Den goda människan från Sezuan

Det här inlägget postades i Inspiration, Litteratur. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gastkramande läsning

  1. oroshjärta skriver:

    Tack för finorden! Va kul du susa förbi mig xxx

  2. Katarina skriver:

    Tack själv, roligt att hitta läsvärda bloggar man vill återvända till. Allt gott!

Kommentera

