Sista numret

Igår utkom sista numret, sista före sommaruppehållet och även sista för mig, av Frivärld Magasin. Det är en härligt stark känsla att ha varit med och gett ut 24 nummer av utrikespolitisk analys- och debatt. Jag har lärt mig massor – och haft väldigt roligt!

Aktuellt och läsvärt är historien om bibliotekarien, skriven av Katarina Höije, och Alexandra Hoegberg rapporterar om Snowdens asylansökan i Hongkong. Katarina Tracz skriver om övervakningens gränser utifrån Prismaffären och Mats Johansson jämför Erdogan med Putin i en aktuell artikel om Turkiet. Förutom citat, video och bokrecension om afghanska kvinnors ödesår 2014, av Renate Larssen, skriver jag och tackar för mig med en liten återblick på en del av artiklarna från i vår. In på sidan, prenumerera och läs!

Bilder från sidan finns här nedan (tryck på dem för att komma till magasinet):

Bilderna från sista magasinet

Det här inlägget postades i Inspiration, Journalistik, Media, Politik, Samhälle. Bokmärk permalänken.

Kommentera

