Vinets nakna sanning

Dricker jag mer vin
– rödvin? ja, tack!
Dricker jag mer vin
snavar jag över tanken,
över mina egna
icke tillämpningsbara, helt återcyklingsbara
ord
och allt fransar sig i kanterna
när jag dricker mer vin
– en liten slurk till bara!
Lådvin?
– varför inte?
Radhusromantik
och småstugssamliv
samlevs bland lådvin i synnerhet och existens
i all allmänhet
Mer vin?
– häll på!

Jag tappar tråden,
inte en enda kvar på kroppen!
Vinets nakna sanning: förljugen tillvaro.

– Skål!

Det här inlägget postades i Dikt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

